خواص شوکه‌کننده از گل گاوزبان که نمی‌دانید

همراه ما باشید تا خواص گل گاوزبان را بشناسید. برگ گل گاوزبان و گل آن هم به‌صورت خشک‌شده و هم به‌صورت دمنوش در طب ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و عرق آن نیز می‌تواند از بین برنده یا کنترل‌کننده مشکلات جسمی و حتی روحی مختلف باشد.

آرامش‌بخش و تقویت‌کننده اعصاب و روان

اگر یک‌بار دمنوش گل گاوزبان را نوشیده باشید حتما این خاصیت آن را با تمام وجود احساس کرده‌اید. این گیاه زیبا می‌تواند اعصاب و روان شما را تقویت کند و با خاصیت نشاط‌ آوری که دارد مانع از بروز افسردگی شود و خستگی بعد از کار را نیز از بین ببرد.

کنترل و درمان سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی

گل گاو زبون از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای افراد سرماخورده است. ترکیب این دمنوش با کمی لیموعمانی و عسل آب روی آتش است و می‌تواند سرفه‌های خشک و اثرات سرماخوردگی را درزمانی کوتاه برطرف کند. علاوه بر این ترکیب این گیاه با سنبل‌الطیب، بابونه و شقایق برای درمان سرفه‌های مزمن و آسم خفیف بسیار عالی خواهد بود.

درمان عفونت‌ها و زخم‌های دهانی

اگر مرتب دهانتان زخم می‌شود، عفونت می‌کند یا نشانه‌ها و جوش‌های چرکین و برفکی در آن دیده می‌شود، خوردن دمنوش این گیاه یا قرقره کردن می‌تواند زخم‌ها و آفت‌های موجود در دهان را از بین ببرید.

 

درمان روماتیسم و دردهای مزمن مفاصل

خواص گل گاوزبان برای درمان روماتیسم و دردهای مزمن مفاصل بر کسی پوشیده نیست و از نظر پزشکی نیز کاملا ثابت‌شده است. در این گیاه پرخاصیت ماده‌ای به نام آلکوالویید وجود دارد که می‌تواند بر روی استخوان‌ها و مفاصل تاثیر بگذارد و با تقویت آن‌ها مانع از بروز دردهای رماتیستیک شود.

جلوگیری از سرطان

یکی از دلایل وجود خاصیت ضد سرطان بودن در لیست خواص گل گاوزبان وجود منیزیم فراوان در ترکیبات آن است. این ماده می‌تواند از بروز سرطان پروستات، پستان و کبد جلوگیری کند و حتی روند درمان آن‌ها را نیز سرعت ببخشد.

کنترل فشارخون و قندخون

یکی از بهترین خواص گل گاو زبان به‌خصوص برای افراد مسن کنترل فشارخون و قند خون است؛ افرادی که به بیماری دیابت یا فشارخون مبتلا هستند با مصرف دمنوش یا عرق گل گاو زبون می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

تنظیم اسید معده

گل گاوزبان برای معده یک پزشک عالی است و می‌تواند بسیاری از دردهای آن را از بین ببرد. این گیاه پرخاصیت مقدار اسید معده را تنظیم می‌کند تا شما از آسیب‌هایی مانند هضم نامناسب غذا و زخم معده در امان باشید. علاوه بر این گل گاو زبان می‌تواند به کنترل باد معده نیز کمک کند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.