تخفیف به مادران برای خرید خودرو

در اطلاعیه خودروسازی ایران‌خودرو آمده زنانی خودروی بدون قرعه‌کشی می‌‌گیرند که دارای دو فرزند و بیشتر باشند. اما داشتن دو فرزند و بیشتر یک شرط مهم دارد. آن هم اینکه فرزند دوم یا سوم آنها بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد. مادرانی که چنین شرایطی را ندارند، مشمول خرید خودروی بدون قرعه‌کشی نمی‌شوند.

این خودروساز گفته نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده اسفندماه خود را به زنان دارای فرزند تخصیص داده و این افراد بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو می‌شوند. اما تاکید شده اگر تعداد زنانی که برای خودرو ثبت‌نام می‌کنند، بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد، این خودروساز مجبور به انجام قرعه‌کشی است.

زنانی که می‌خواهند بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو شوند باید در سامانهفروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو ثبت‌نام کنند. البته باید دارای دو فرزند و بیشتر باشند تا بتوانند خودرویی با قیمت دولتی بخرند. بر این اساس آنها صاحب خودرویی می‌شوند که ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون ارزان‌تر از بازار است.

البته سایپا نیز به اجرای این طرح موظف شد که این طرح را اجرا کند. هر دو خودروساز، این بخشنامه‌ها را در راستای در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ دانسته‌اند. مادرانی که فرزند دوم آنها از این تاریخ به بعد متولد شده است مشمول طرح‌های ایران خودرو و سایپا، هستند.

اگر این طرح در این دو خودروسازی ادامه داشته باشد، اعلام خواهد شد.

واکنش مردم چه بود؟

« سلام . بس ما چی ما مادر نیستیم ۳ تا بچه دارم من ماشین لازم ندارم. زمین واسه بچه های که ۹ آبان به دنیا بیان ماشین هم واسه اونا. بس ملت ایران همه مال این سرزمین هستن. الان که ما بچه مدرسه‌ای داریم ماشین بیشتر به درد ما میخوره تا اون کسانی که تازه بچه به دنیا آوردن. به فک ما هم باشین تا عدالت الهی پا برجا باشه.»

« چه قانون مزخرفیه این چرا تاریخ گذاشتید خدا خیرتون نده من اصلا وضع مالیم خوب نیست ولی بچه سومم قبل این تاریخ به دنیا اومده ولی کسانی دارن میگیرن از فامیل که ماشین مدل بالا دارند.»

« باسلام و خسته نباشید خدمت شما ،میخاستم بدونم متولدین هیجدهم ابان یا قبل هیجدهم چه گناهی کردن که نباید ماشین ثبت نام کنند چه فرقی بین ۱۸و ۱۹وجود داره لااقل بگین ابان ماه ،من الان یه بچه دارم ۸/۱۸دنیا اومده چه گناهی داره چه فرقی با متولدین ۸/۱۹داره اخه خواهشا اینو رسیدگی کنید.»

« خدا به یادتون باشه اونی که ده پانزده ساله تشکیل زندگی داده سه چهار فرزند داره. نه خودش پیره نه بچه هاش وقتی ماشین نداره چکار کنه. بچه بازی نیست بیاد از نو بچه بیاره بچه یکی دو روزه به دنیا نمیاد اون هم بیاد از روز ۱۹ ٱبان به بعد تنظیمش کنه. واقعا همه چیز مسخرس بچه‌های ما جز این مملکت هستن دل دارن قرار نیست از این مملکت برن که هیچ امکاناتی ندارن. بابا بچه ی دیگر بیارم بخاطر یه ماشین فایده ش چیه از گرسنگی بمیره تا خانواده اش بتونن ماشین بخرن.»

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.