۳ ترکیب جادویی برای پوست شما

در این مطلب  قصد داریم خواص زردچوبه و وازلین برای پوست و ۵ مورد از دستورالعمل‌های تهیه این ماسک را توضیح دهیم که با استفاده از آن به پوستی بی‌نظیر برسید.

خواص زردچوبه و وازلین برای پوست

  1. سفیدی نقاط مختلف بدن را افزایش می‌دهد.
  2. رنگ پوست را یکسان می‌کند و لکه‌های تیره زانو یا آرنج را برطرف می‌کند.
  3. کک و مک و ملاسما را از بین می‌برد.
  4. پوست را مرطوب کرده و آن را صاف و درخشان می‌کند.
  5. عفونت‌های پوستی را درمان می‌کند.

 

۵ دستورالعمل تهیه ماسک زردچوبه و وازلین

طرز تهیه ماسک زردچوبه و وازلین برای شفافیت پوست

مقداری زردچوبه را با مقدار مساوی وازلین مخلوط کنید. شب یک لایه سبک از مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. صبح صورت خود را با صابون بشویید و مرطوب‌کننده خود را بزنید.

سفید کردن گردن و نواحی تیره پوست

مواد لازم: زردچوبه، وازلین و روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری زردچوبه را با همان مقدار وازلین و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت، گردن و نواحی تیره بدن بمالید. بگذارید ۱ تا ۴ ساعت بماند سپس مخلوط را با صابون و آب گرم بشویید.

دستورالعمل سفیدکننده پوست

۱۰ قاشق غذاخوری وازلین را در ظرفی بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه به آن اضافه کنید و سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا یک‌دست شود. این مخلوط را به مکان‌هایی که می‌خواهید سفید و مرطوب شود بمالید، سپس فردا صبح آن را بشویید.

ماسک زردچوبه و وازلین برای از بین بردن موهای زائد

۱ قاشق آرد، ۱ قاشق زردچوبه، ۳ قاشق شیر خشک و نصف قاشق وازلین

یک کاسه برداشته و همه مواد به‌جز وازلین را در آن مخلوط کنید تا به خمیری یک‌دست تبدیل شود. نصف قاشق وازلین را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. خمیر به‌دست آمده را روی موهای زائد و در جهت رشد موها بمالید. بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه بماند تا به داخل پوست نفوذ کرده و خشک شود. پاک کردن این خمیر خشک شده باید مخالف جهت رشد موها باشد و سپس پوست را با آب گرم خوب بشویید. بهتر است این کار را روزانه تکرار کنید.

دستورالعمل از بین بردن جوش‌ها و لکه‌های سیاه

مقداری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید. ۱ قاشق غذاخوری عسل را با خمیر قبلی مخلوط کنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

Rate this post
بین بردن جوش‌ها و لکه‌های سیاهخواص زردچوبه و وازلین برای پوستماسک زردچوبه و وازلین برای از بین بردن موهای زائدماسک زردچوبه و وازلین برای شفافیت پوستمراقبت از پوست و مو
Comments (0)
Add Comment