مهاجرت کاری مکانیک خودرو

آنچه باید در مورد استخدام مهاجرت کاری مهندس مکانیک خودرو خارج از کشور، بازارکار مکانیک خودرو در اروپا، کانادا و آلمان و میزان درآمد مکانیک خودرو بدانید را در این مطلب آورده ایم.

مهاجرت کاری مکانیک خودرو

مهندسی مکانیک یکی از رشته‌های پردرآمد در خارج از کشور می‌باشد که دارای زمینه‌های بسیار گسترده است و بعد از رشته مهندسی عمران توجه زیادی به آن می‌شود. اگر در این رشته تحصیل می‌کنید، در استان‌های غربی کانادا این نیرو به شدت مورد نیاز است و نرخ مهاجرت کاری مکانیک خودرو در این منطقه بسیار بالاست. دلیل نیاز به این رشته، این است که در مناطق غربی کانادا کارخانجات و صنایع نفت و گاز وجود دارد. همچنین برای تبدیل شدن به یک مکانیک متخصص در کانادا شما باید یک دوره کارآموزی در این کشور ثبت‌نام کنید.

مهارت‌های مورد نیاز برای مهاجرت مکانیک خودرو

قبل از درس خواندن و شروع کار در هر زمینه‌ای ابتدا باید ببینید چه مقدار به این کار علاقه دارید. مکانیک خودرو یکی از رشته‌هایی است که برای شروع کار در آن بسیار مهم است که به این حوزه علاقه‌مند باشید. یک مکانیک خودرو باید مهارت‌‌های فنی خوب و توانایی جسمانی مناسبی داشته باشد. داشتن حوصله و تجربه در این حرفه نیز بسیار مهم است.

مکانیک خودرو باید خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد. استفاده از قطعات مناسب و مرغوب در کار، تحویل به موقع کار به همراه انصاف در محاسبه دستمزد از عوامل بسیار مهم است. ساعت کاری استخدام در یک مکانیکی تمام وقت است. در زمان‌هایی که تعطیلات است زمان کاری شما بیشتر شده و باید به نیازهای مردم رسیدگی کنید.

موارد زیر از مهم‌ترین مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای مهاجرت کاری مکانیک خودرو است :

  • شناخت خوب اجزای خودرو
  • مهارت فنی مناسب
  • توانایی پیدا کردن سریع مشکل خودرو
  • سرعت عمل و داشتن دقت کامل در کار
  • توانایی جسمی مناسب
  • به روز کردن اطلاعات در مورد سیستم فنی ماشین‌ها
  • رعایت مسائل ایمنی هنگام کار با خودرو

مهندسین مکانیک خودرو در اروپا

شرایط مهاجرتی برای مکتخصصین در این زمینه در کشورهای منطقه اروپا متفاوت است. مهاجرت کاری مکانیک خودرو برای افرادی با مدرک تحصیلی مرتبط و مدارک فنی و حرفه‌ای به کشورهای اروپایی یا کانادا به گونه‌ای است که افراد می‌توانند به عنوان یک نیروی کار ماهر به کشور مقصد مهاجرت کنند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر به همراه گذراندن دوران تحصیلی در دانشگاه معتبر امکان فعالیت در بازار کار بهتر را برای این متخصصین فراهم می‌آورد.

بازار کار مکانیک خودرو در اروپا

با افزایش شرکت‌ها و کمپانی‌های خودروسازی، تولید قطعات خودروها و همچنین پیشرفت‌های متعددی که در بسیاری از کشورها در صنعت خودروسازی رخ‌داده است، هرساله افراد بسیاری داوطلب ورود به این عرصه می‌باشند. افراد پس از ورود به این رشته، گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و همچنین دوره‌های کارآموزی، کسب تجربه و مهارت می‌توانند از طریق مهاجرت کاری مکانیک خودرو برای رفتن به کشورهای اروپایی اقدام نمایند. اطلاع از بازار کار و شرایط مهاجرت کاری مکانیک خودرو در اروپا و همچنین وظایف متخصصین این حیطه کاری از مواردی است که باید توجه خاصی به آن شود.

میزان درآمد مکانیک خودرو در اروپا

پس از مهاجرت کاری مکانیک خودرو میزان درآمد افراد با توجه به تخصص آن‌‌ها متفاوت خواهد بود. بسته به میزان توانمندی‌ها، مهارت، سابقه کاری و زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، حقوق متوسط افراد می‌تواند متفاوت باشد. حداقل درآمد یک مکانیک خودرو تازه کار و بی تجربه در سال ۲۷۰۰۰ یورو می‌باشد. این در حالی‌ است که متوسط درآمد یک مکانیک خودرو با تجربه و ماهرممکن است به ۵۰.۰۰۰ یورو نیز برسد. برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت اروپا می‌توانید مقالات مرتبط را مطالعه فرمایید.

  • میزان متوسط درآمد در آلمان در حدود ۴۱.۰۰۰ یورو در سال است.
  • میزان متوسط درآمد برای مکانیک خودرو در استرالیا حدود ۷۱.۰۰۰ دلار در سال (قبل از کسر مالیات) است.
  • میزان متوسط درآمد در اتریش در حدود ۵۸.۰۰۰ دلار در سال است.

ویزا نیو با داشتن وکلای خارجی معتبر در سرتاسر جهان این افتخار را دارد که بر اساس مهارت و تجربه‌ای که متقاضیان دارند، برای آنها موقعیت شغلی از طرف کارفرمای خارجی پیدا کرده و این مسئله منجر به اخذ ویزای کاری برای فرد و مجوز اقامتی برای اعضای خانواده وی می‌گردد.

آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مکانیک خودرو

آلمان دارای برترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است. صنعت خودروسازی مانند سایر صنایع به‌قدری در آلمان پیشرفت داشته که از این کشور به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت در جهان یاد می‌شود. تعدد بالای کمپانی‌های خودروساز در آلمان نظیر بی م دبلیو، بنز و … موجب شده تا نیاز بالایی به متخصصان عرصه مکانیک خودرو احساس شود.

در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ مکانیک خودرو مجرب و حرفه‌ای در کشور آلمان موردنیاز است. میانگین حقوق مکانیک خودرو حدود ۴۱.۰۰۰ دلار برآورد شده است؛ بدیهی است که سابقه کار، تخصص بالا و درعین‌حال شرکت و شهر محل کار تأثیر به سزایی بر بالا بردن حقوق افراد متخصص در حوزه مکانیک خودرو در این کشور خواهد داشت.

بر مبنای قانون مهاجرت به آلمان، تمامی مهندسان خارجی، حتی شهروندان غیراروپایی این فرصت را خواهند داشت تا با محوریت تخصص و توانایی خود، در آلمان پیشنهاد شغلی داشته باشند. به‌طورکلی فاکتورهای سن، مدرک تحصیلی معتبر، سابقه شغلی مرتبط و تسلط بر زبان آلمانی لازمه مهاجرت کاری مکانیک خودرو به این کشور صنعتی است.

گواهینامه مکانیک خودرو در کانادا

داشتن مدرک مکانیکی خودرو به این معنا نیست که شما متخصص این رشته هستید. اگر می‌خواهید حداکثر تحرک نیروی کار داشته باشید و بتوانید در هر جای کشور کانادا به رسیمت شناخته شوید باید در امتحانی به نام Red Seal Endorsement شرکت کنید و مدرک آن را دریافت کنید. مدرک این امتحان در تمامی ایالت‌های کانادا معتبر اعلام شده است. این آزمون در واقع برای سنجش میزان توانایی‌های افراد در مشاغل فنی برگزار می‌گردد.

حقوق مکانیک خودرو در کانادا

میزان دریافتی مکانیک خودرو بر اساس سابقه کاری، مهارت و فعالیت هایی که انجام می‌دهد، در کشورهای مختلف متفاوت است. در کانادا به طور میانگین ۶۶.۰۰۰ تا ۸۶.۰۰۰ دلار متغیر می‌باشد. طبق گزارش سال ۲۰۱۷  بانک شغل کانادا میانگین درآمد ۳۸ دلار در ساعت است همچنین میزان رونق کاری در غرب کانادا بسیار است که دلیل اصلی آن وجود کارخانه‌های صنعتی است.

با توجه به آمار بیشترین میزان حقوق برای استان آلبرتا ۶۹.۷۱ دلار در ساعت و کمترین حقوق برای استان آنتاریو ۲۳ دلار در ساعت است. در ادامه به میانگین درآمد در ۴ نقطه کانادا می‌پردازیم.

  1. ونکوور: ۷۴.۰۰۰ تا ۸۷.۰۰۰ دلار
  2. تورنتو: ۶۰.۰۰۰ تا ۷۷.۰۰۰ دلار
  3. مونترآل: ۵۲.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰ دلار
  4. کلگری: ۷۶.۰۰۰ تا ۸۹.۰۰۰ دلار

فرصت‌های شغلی مهندسی مکانیک در کانادا

اکثر مهندسان مکانیک در بخش‌های صنعتی یا صنایع نفت و گاز مشغول به کار می‌شوند. در صنایع دیگر هم گاهی فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد. علاوه بر  کار در صنایع، اکثر مهندسان در یک محیط اداری کار می‌کنند. در حال حاضر بیشترین تقاضا برای مهندسان مکانیک در استان‌های غربی کشور کانادا همانند ونکوور و کلگری می‌باشد.

اکثر صنایع به انواع مختلفی به سیستم‌های مکانیکی و مهندسین آن نیاز دارند و به همین دلیل بازار کار رشته مهندسین مکانیک در کشور کانادا جزو بهترین‌ها می‌باشد. فرصت‌های اشتغال در بخش‌هایی همانند کارخانه، ساختمان، مدیریت منابع انسانی و… وجود دارد.

 

سؤالات متداول

آیا برای تبدیل‌شدن به یک مکانیک خودرو در کانادا نیاز به مدرک یا مجوز داریم؟

بله، در شهرهای مختلف کانادا برای کار در حوزه مکانیک خودرو کسب مدرک از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا الزامی است. همچنین می‌توانید با اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای و تبدیل آن به سطوح بین‌المللی و مدارک  ILO این مجوزها را تهیه نمایید.

دوره کارآموزی مکانیک خودرو در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

دوره کارآموزی مکانیک خودرو در کانادا بسته به توانایی استعداد فرد و همچنین بنا به نظر کارفرما ممکن است از حدود دو ماه تا هشت ماه متغیر باشد.

آیا آموزش مکانیک خودرو در مناطق مختلف کانادا متفاوت است؟

بله، دوره‌های آموزشی و کارآموزی این دسته از مشاغل در شهرهای مختلف کانادا مانند انتاریو، آلبرتا، کبک، نیوبرزویک و…با دیگر مناطق متفاوت است.

آیا دوره‌های کارآموزی در کانادا و اروپا دارای حقوق است؟

بله، دوره‌های کارآموزی در اروپا و کانادا امکان آموزش حرفه‌ای خاص در محیط‌های کاری همراه با حقوق برای متقاضیان فراهم می‌کند و بسته به کشور، میزان حقوق متفاوت خواهد بود.

Rate this post
تحصیل و مهاجرتصنعت خودروسازیمکانیک خودرومهاجرت کاریمهاجرت کاری مکانیک خودرو
Comments (0)
Add Comment