شیک‌ترین مدل‌های مبلمان در دکور منزل

در این مطلب قصد داریم تا انواع مبل در چیدمان و دکوراسیون منزل را به شما معرفی کنیم. انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی و نحوه انتخاب آن مبلمان در زندگی امروزی به جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر خانه‌ای تبدیل شده است.

 مبل با دسته شیب‌دار

 این مبل‌ها، طراحی منحصربه‌فرد و کاملا راحت هستند. با قرار گرفتن دست‌ها بر روی دسته‌ها، حس آرامش را به فرد منتقل می‌کنند. البته این مدل با توجه به فرم ظاهری که دارد، هم برای فضاهای رسمی و هم برای فضاهای غیر رسمی مناسب است.

 

مبل‌های ستی

این نوع مبل یک صندلی روکش‌دار با پشتی و دسته‌ای بوده که برای نشستن دو یا چند نفر در حالت نشسته طراحی شده است. ستی‌ها عموما ظاهری کلاسیک یا استیل دارند و برای فضاهای رسمی قابل استفاده هستند. این مبلمان جزو مبلمان راحتی به حساب نمی‌آیند و کسی دوست ندارد مدت طولانی بر روی آن بنشیند. مبلمان ستی قدمتی طولانی دارند و طراحی آن به قرن ۱۷ میلادی در اروپا باز می‌گردد. این مبل به دلیل کمبود زاویه خم شدن مناسب استراحت و حتی چرت زدن نیست.

مبل با دسته بلند

مبل‌های تاکسیدو با دسته‌ها و پشتی‌های بلند جذابیت دکوراسیون منزل را افزایش می‌دهند. این مبلمان به دلیل کمبود زاویه برای خم شدن، مناسب استراحت و حتی چرت زدن نیستند. آن‌ها فقط برای میهمانی‌های رسمی طراحی شده‌اند. اگر علاقه‌مند به سبک مدرن هستید، قطعا این مبل انتخاب خوبی است.

 

مبل بالین

یکی از انواع مبل در چیدمان و دکوراسیون منزل، مبل بالین است. کاناپه‌ای که می‌تواند به‌عنوان مبل در روز و تخت در شب استفاده شود. قاب‌های آن‌ها را می‌توان از چوب، فلز یا ترکیبی از آن‌ها ساخت. به‌طور معمول دارای پشتی و دسته هستند. تفاوت آن با تخت‌های معمولی از این نظر است که تاج آن فقط سر آن نیست، بلکه تا کناره‌های مبل امتداد دارد. بیشترین استفاده این مبل به‌عنوان مبلی برای نشستن است. از تشک بالای مبل به راحتی تشک پایین، نمی‌توان در طول روز برای نشستن و خوابیدن استفاده کرد.

 

مبل تختخواب شو دو طبقه

این مبل یک راه‌حل عالی برای خانه‌ای است که به مکان خواب اضافی نیاز دارد. اگرچه به‌طور کلی ایمن است، اما این نوع مبل نسبت به مبلمان معمولی خطر آسیب بیشتری دارد. پس باید اطمینان حاصل کنید که نردبان‌ها پایدار و دارای دستگیره‌های محکمی هستند و محافظ‌ها از نظر ایمنی محکم و به‌اندازه کافی بلند هستند.

 

پاف‌های عثمانی

عثمانی نوعی کاناپه محسوب می‌شود که پشتی ندارد. این مبل مربوط به دوره و دربار امپراتوری عثمانی است، بیشتر به‌عنوان یک مبل مکمل عمل می‌کند. گاهی به‌عنوان میز جلومبلی و گاهی به‌عنوان زیر پایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت ایده‌آل، قد عثمانی بهتر است از ارتفاع صندلی یا نشیمن مبل کوتاه‌تر باشد تا بتوانید به راحتی روی صندلی یا مبل بنشینید و پاهای خود را روی آن قرار دهید.

 

Rate this post
انواع مبل در چیدمان و دکوراسیون منزلانواع مبلمان در دکوراسیون داخلیپاف‌های عثمانیدکوراسیون داخلیمبل با دسته بلندمبل با دسته شیب‌دارمبل بالینمبل تختخواب شو دو طبقهمبل‌های ستی
Comments (0)
Add Comment