شهر ارواح، عجیب‌ترین روستای ایتالیا

برای آشنایی بیشتر با شهر ارواح ایتالیا مطلب ما را همراهی کنید. کراکو از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا، استان ماترا واقع شده است. این روستا یکی از عجیب‌ترین روستاهای جهان است که شایعه حضور ارواح در آن مطرح است.

تازیخچه شهر ارواح

روستای کراکو روی یک تپه و به شکل پلکانی ساخته شده است و سرزمین‌های اطراف آن گندم‌زار هستند. مقبره‌های کشف شده در این مکان قدمت ۸ قرن را نشان می‌دهند.
از لحاظ تاریخی، برای اولین بار یونانیان ساکن این شهر شدند و آن را “منتدورو” و بعدا “گراچیوم” نامیدند. اولین دانشگاه و قلعه این شهر در سال ۱۲۷۶ ساخته شد. کراکو زمانی توسط ایتالیایی‌ها و سپس توسط فرانسوی‌ها فتح شد. جمعیت این شهر در طول سال‌ها به طور قابل توجهی رشد کرد اما بین سال‌های ۱۸۹۲ و ۱۹۲۲ این تعداد کاهش یافت. زیرا ساکنان آن مهاجرت کردند.
از زمانی که کراکو بدون سکنه باقی ماند به یک شهر مرموز شهرت یافت و شایعاتی مبنی بر حضور ارواح در این شهر شدت پیدا کرد و پس از آن گردشگران بسیاری را به سوی خود فراخواند.

دلیل خالی از سکنه بودن کراکو

این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا، به صورت خانه‌هایی بر روی تپه‌ها ساخته شده و تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی دو هزار نفری را در خود جای داده بود. تا پیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند. مورخان، زمین لرزه‌های متعدد، ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

چگونه از کراکو دیدن کنیم

امروزه به دلیل شرایط سست تپه‌ها، ریزش کوه و زمین‌لرزه‌های متوالی تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت‌شده، آن هم تنها در زمان‌های خاصی به گشت‌وگذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های متفاوت شهر ارواح ایتالیا پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

Rate this post
روستای کراکوشهر ارواحشهر ارواح ایتالیاعجیب‌ترین روستای ایتالیا
Comments (0)
Add Comment