در زمستان با ارده کنجد، خود را گرم کنید

مصرف ارده کنجد خواص و مزایای بی‌نظیری را برای بدن به همراه دارد. این ماده غذایی مقوی فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی است. ارده خواص فراوانی برای سلامتی و به‌خصوص برای کاهش وزن دارد. در این مطلب  به سوال خواص ارده کنجد چیست پاسخ داده می‌شود.

ارده سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، لسیتین، آهن و پتاسیم است. همچنین دارای اسید آمینه‌ای است که برای سم زدایی کبد بسیار مفید است. این ترکیب مغذی یکی از بهترین منابع تامین کلسیم بدن و سرشار از ویتامین‌هایی چون B5, B3, B2, B1, E و B15 است.

خواص ارده کنجد چیست

  • طبیعت ارده کنجد گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.
  • ارده کنجد، غذایی انرژی‌زا است و بهترین غذا برای فصل زمستان است چرا که بدن در این فصل به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد.
  • مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می‌شود.
  • ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است و سبب استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
  • مصرف ارده برای کودکان بسیار توصیه می‌شود، زیرا به دلیل تحرک بالای کودکان، انرژی لازم را برای آن‌ها تامین می‌کند و سبب تقویت حافظه‌شان می‌شود.
  • یکی از خواص مصرف ارده کنجد این است که سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی و دمل‌ها را نرم می‌کند. مصرف ارده، دمل و جوش‌ها را در سرد مزاج‌ها پخته و باز می‌کند بنابراین می‌تواند باعث بروز جوش‌های پوستی در سردمزاجان گردد.
  • در دانه کنجد و مواد غذایی حاصل از آن آنتی اکسیدان‌های فراوانی وجود دارد که وجود این آنتی اکسیدان‌ها از سرطان در بدن پیشگیری می‌کند.
  • مصرف ارده سبب نرم شدن و تسهیل کار روده‌ها می‌شود و از این رو از یبوست پیشگیری می‌کند.
  • ارده قاعده‌آور است و مصرف آن سبب رفع بیماری‌های رحم خواهد شد.

ارده کنجد و تناسب اندام

مصرف ارده در سردمزاجان سبب کاهش وزن و لاغری آن‌ها خواهد شد. مصرف یک تا دو قاشق ارده پیش از وعده غذایی اشتها را کم می‌کند و باعث می‌شود که فرد غذای کمتری مصرف کند و لاغرتر شود.

مواظب اضافه وزن نیز باشید!

مصرف بیش از حد ارده کنجد به این دلیل که حاوی چربی بالا و کالری زیادی است موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد پس اگر شما فرد کم تحرکی هستید و پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی‌کنید، با خوردن زیاد این ماده غذایی حتما چاق خواهید شد. توصیه می‌شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند. از ارده بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت کنند.

Rate this post
ارده کنجدارده و شیرهتامین کلسیم بدنکاهش کلسترول بد خون
Comments (0)
Add Comment