بیش از ۳۵۰ تن از جمله بازیکنان فوتبال افغان از کابل به دوحه رسیدند

لولوه الخاطر، معاون وزارت امور خارجه قطر روز پنجشنبه ۱۴ اکتوبر خبر داد که در بزرگترین پرواز شرکت هوایی قطر که تا کنون از کابل انجام شده «۳۵۷ تن و از جمله برای اولین بار، اتباع نیوزیلند» از افغانستان تخلیه شدند.

معاون وزارت امور خارجه قطر در پیام تویتری اش افزود: «بیش از یک صد فوتبالیست زن و مرد و خانواده‌های شان» در پرواز شامل هستند.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که دستکم ۲۰ بازیکن تیم فوتبال دختران افغان با همکاری فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) در پرواز دیروز وارد قطر شدند.

بعد از به قدرت سیدن طالبان در افغانستان در نیمه ماه اگست، قطر به عمده ترین کشور میانجی میان این گروه و کشورهای غربی بدل شده است.

طی هفت پرواز قبلی شرکت مسافربری قطر از افغانستان به دوحه بعد از ۳۱ اگست، صدها شهروند افغان و اتباع کشورهای غربی به دوحه و سپس به کشورهای مقصد انتقال یافتند.

تخلیه ۱۶۵ افغان توسط سازمان بین المللی بایسکل سواری

بعد از به قدرت رسیدت طالبان، فیفا اعلام کرده بود که در شرایط بسیار دشواری تلاش کرده است تا فوتبالیستان و سایر ورزشکاران افغان را از این کشور بیرون ببرد.

طی هفته‌های گذشته شماری از اعضای تیم‌های فوتبال دختران افغانستان با همکاری نهادهای دیگر، وارد پرتگال شدند.

از سوی دیگر، سازمان بین المللی بایسکل سواری در اوایل این هفته اعلام کرد که در تخلیه ۱۶۵ پناهجوی افغان شامل زنان بایسکل سوار، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر همکاری کرده است.

 

Rate this post
بازیکنان فوتبال افغان از کابل به دوحهتحصیل و مهاجرتطالبانوزارت امور خارجه قطر
Comments (0)
Add Comment